Eventhulpverlener

 
BK-0570-1
 Dit is de actuele versie van de beroepskwalificatie.

Globaal

Titel

Eventhulpverlener

Deze benaming komt voor in de Competent fiche "J130501 Ziekenwagens besturen"

Definitie

De eventhulpverlener voorziet adequate eerste hulp en aangepaste zorg voor deelnemers, bezoekers en medewerkers van een evenement of in het kader van rampenhulpverlening teneinde hen te verzorgen rekening houdend met hun welzijn en zorgvraag

Niveau (VKS en EQF)

3

Jaar van erkenning

versie 1, 2022

Competenties

Opsomming competenties

  • Competentie 1:
    Controleert zijn werkplek en de uitrusting
    • Controleert de uitrusting op de werkplek volgens een controlelijst
    • Vult tekorten aan
    • Vervangt defecte toestellen
    • Controleert de werkplek conform de afspraken
    • Meldt anomalieën en storingen conform de afspraken
  • met inbegrip van kennis:
    • Kennis van materiaal en de medische hulpmiddelen gebruikt binnen de eventhulpverlening
  • Competentie 2:
    Handelt volgens organisatie-eigen procedure na een incident
    • Voert een basisbeoordeling uit van de patiënt aan de hand van vragen en observatie volgens een standaardprotocol (ABCDE-principe, …)
    • Herkent levensbedreigende situaties en grijpt in conform de voorgeschreven procedure
    • Voert eerstehulphandelingen uit bij de patiënt
    • Alarmeert gespecialiseerde hulp volgens de ernst en toestand van de patiënt
    • Voert BLS (basic life support) met en zonder AED (automatische externe defibrillator) uit
    • Bewaakt de patiënt tot gespecialiseerde hulpverleners aankomen
    • Brengt verslag uit aan de gespecialiseerde hulpverleners bij aankomst
  • met inbegrip van kennis:
    • Basiskennis van algemene symptomen en eerste hulp bij shock
    • Basiskennis van symptomen en eerste zorg bij botbreuken
    • Basiskennis van meest voorkomende vergiftigingen
    • Basiskennis van specifieke risicoanalyse bij patiënten
    • Basiskennis van infectiepreventie
    • Basiskennis van algemene observatiepunten van vitale functies
    • Basiskennis van sociale vaardigheden
    • Basiskennis van (medische) hulpmiddelen
    • Kennis van de symptomen en eerste zorgen van bloedingen
    • Kennis van verbanden
    • Kennis van eerste zorg van huidwonden
    • Kennis van verplaatsingstechnieken
    • Kennis van gebruik van procedures (besmettingsrisico’s, preventieve maatregelen, administratieve procedure, veiligheidsprocedures, ……)
    • Kennis van beschermingsmaatregelen en -materiaal
    • Kennis van niet medische hulpmiddelen (draagberrie, …)
    • Kennis van hygiënemaatregelen
    • Kennis EHBO en BLS
  • Competentie 3:
    Verplaatst de patiënt
    • Stelt vragen aan de patiënt
    • Bewaakt het comfort en waardigheid van de patiënt
    • Helpt de patiënt op een draagberrie of ander verplaatsingsmiddel
    • Positioneert en zekert de patiënt
    • Past verplaatsingstechnieken bij de patiënt toe
    • Past (hand)hygiëne toe
    • Houdt toezicht op de toestand van de patiënt
    • Bewaakt de fysische veiligheid van de patiënt
    • Geeft de patiënt gericht informatie en beantwoord de gestelde vragen
    • Maakt het materieel en de uitrusting inzet klaar (verbandkoffer, brancard, rolstoel, AED, zuurstofflessen, …) om de volgende opdracht(en) uit te voeren
  • met inbegrip van kennis:
    • Basiskennis van infectiepreventie
    • Basiskennis van sociale vaardigheden
    • Basiskennis van (medische) hulpmiddelen
    • Basiskennis van milieunormen
    • Kennis van gebruik van procedures (besmettingsrisico’s, preventieve maatregelen, administratieve procedure, veiligheidsprocedures, ……)
    • Kennis van beschermingsmaatregelen en -materiaal
    • Kennis van hygiënemaatregelen
    • Kennis EHBO en BLS
    • Kennis van de sectorspecifieke veiligheidsprincipes
    • Kennis van zekeringstechnieken van de patiënt
    • Kennis van transporttechnieken van de patiënt
    • Kennis van de technische prestaties conform de context
  • Competentie 4:
    Ruimt op, reinigt en decontamineert de werkplek
    • Ruimte op, reinigt en decontamineert volgens de vastgelegde procedures
    • Plaatst het materieel en de uitrusting op de voorziene plaats op de werkplek
  • met inbegrip van kennis:
    • Kennis van hygiënemaatregelen
    • Kennis van desinfectie en -decontaminatieprocedures
    • Kennis van materiaal en de medische hulpmiddelen gebruikt binnen de eventhulpverlening
    • Kennis van schoonmaak - en decontaminatieproducten en -technieken
  • Competentie 5:
    Helpt bij een ramp en binnen het medisch interventieplan
    • Voert een pre-triage uit aan de hand van de procedure
    • Voert de opgedragen taken uit (opvang, zorg, verplaatsing en transport van de patiënt)
  • met inbegrip van kennis:
    • Basiskennis van MIP
    • Kennis van pré-triage
  • Competentie 6:
    Communiceert professioneel met de patiënt
    • Gaat op empathische en respectvol wijze om met de patiënt
    • Luistert actief zonder een waardeoordeel te vellen, rekening houdend met de geschiedenis en eigenheid van de patiënt en vergewist zich ervan dat hij de patiënt correct begrepen heeft
    • Past zijn taalgebruik aan in functie van de patiënt, zowel naar inhoud als naar vorm•
    • Ondersteunt en begeleidt de patiënt
    • Is in staat adequaat om te gaan met agressief en grensoverschrijdend gedrag vanwege de patiënt
  • met inbegrip van kennis:
    • Basiskennis van sociale vaardigheden
    • Basiskennis van diversiteit
    • Kennis van gebruik van procedures (besmettingsrisico’s, preventieve maatregelen, administratieve procedure, veiligheidsprocedures, ……)
    • Kennis van communicatie in Standaardnederlands (kan zichzelf spontaan uitdrukken zonder daarvoor aantoonbaar naar woorden te moeten zoeken. Zij/hij kan een conversatie voeren met de patiënt en kan kort rapporteren aan andere zorgverleners. Kan korte verslagen en mededelingen noteren)
  • Competentie 7:
    Werkt samen met andere actoren
    • Onderhoudt een efficiënte communicatie met andere belanghebbenden om de overdracht te optimaliseren waarbij hij een respectvolle houding aanneemt, luistert en samen werkt
    • Verwoordt de bezorgdheden en noden van de belanghebbenden
    • Gebruikt het NATO-alfabet, …
    • Situeert de andere disciplines in de zorgsector
  • met inbegrip van kennis:
    • Basiskennis van administratie
    • Basiskennis van briefing
    • Basiskennis van multidisciplinaire samenwerking
    • Kennis van het NATO-alfabet
    • Kennis van communicatie in Standaardnederlands (kan zichzelf spontaan uitdrukken zonder daarvoor aantoonbaar naar woorden te moeten zoeken. Zij/hij kan een conversatie voeren met de patiënt en kan kort rapporteren aan andere zorgverleners. Kan korte verslagen en mededelingen noteren)
  • Competentie 8:
    Waarborgt de zorg aan de hand van de kwaliteitsnormen
    • Hanteert een systematische aanpak voor het oplossen van problemen in alle mogelijke professionele situaties binnen de grenzen van de eigen bevoegdheid
    • Verleent zorg conform de professionele aanbevelingen, de (evidence based) richtlijnen en organisatie-eigen procedures
    • Werkt volgens de basisprincipes (hygiëne en aseptie, comfort, beleving, zelfzorg en inspraak, veiligheid, ergonomie, economie en ecologie)
    • Gebruikt persoonlijke en collectieve beschermingsmiddelen
    • Werkt ergonomisch (verplaatsingstechnieken, ..)
    • Past alle veiligheidsprincipes toe (patiënt- en verkeersveiligheid, …)
    • Meldt risico's en problemen en voorstellen tot verbetering, mondeling en/of schriftelijk, aan de leidinggevende
  • met inbegrip van kennis:
    • Basiskennis van patiëntgerichtheid
    • Basiskennis van afvalstromen
    • Basiskennis van kostenbewust handelen
    • Kennis van verplaatsingstechnieken
    • Kennis van gebruik van procedures (besmettingsrisico’s, preventieve maatregelen, administratieve procedure, veiligheidsprocedures, ……)
    • Kennis van beschermingsmaatregelen en -materiaal
    • Kennis van desinfectie en -decontaminatieprocedures
    • Kennis van de sectorspecifieke veiligheidsprincipes
    • Kennis van principes van de regelgeving en het deontologisch kader met betrekking tot de uitoefening van het beroep (beroepsgeheim, rechten van de patiënt, ethiek, …)
  • Competentie 9:
    Registreert en rapporteert gegevens
    • Registreert verzorgingen en handelingen
    • Rapporteert (bijna) incidenten
  • met inbegrip van kennis:
    • Basiskennis van administratie
  • Competentie 10:
    Ontwikkelt de eigen deskundigheid
    • Schoolt zich verplicht professioneel bij
    • Staat open voor en gaat constructief om met feedback
    • Roept hulp in van andere zorgverstrekkers indien noodzakelijk
    • Wisselt kennis uit met alle belanghebbenden
    • Presteert onder druk
  • met inbegrip van kennis:
    • Basiskennis van specifieke risicoanalyse bij patiënten
    • Basiskennis van sociale vaardigheden
    • Kennis van de technische prestaties conform de context
  • Competentie 11:
    Draagt bij tot de ontwikkeling van het beroep
    • Coacht nieuwe medewerkers en stagiairs
    • Fungeert als rolmodel
    • Geeft feedback
    • Reflecteert over het (eigen) beroepsmatig handelen
    • Rapporteert onregelmatigheden
    • Draagt bij aan het positief imago van het beroep
  • met inbegrip van kennis:
    • Basiskennis van sociale vaardigheden
    • Basiskennis van (peer)coaching
    • Basiskennis van (zelf)reflectiestrategieën
  • Competentie 12:
    Werkt volgens de richtlijnen van de hulporganisatie
    • Verleent noodzakelijke zorg om de gevolgen van een ongeval of traumatische aandoening te beperken of status quo te houden
    • Verleent zorg met respect voor het beroepsgeheim
    • Informeert de patiënt op een correcte wijze
    • Werkt volgens afspraken en visie van de organisatie en actuele (evidence based) protocollen (veiligheid, toezicht naleven …)
    • Voert handelingen uit die aansluiten bij zijn/haar competentieniveau en wettelijk beroepsdomein
  • met inbegrip van kennis:
    • Kennis van gebruik van procedures (besmettingsrisico’s, preventieve maatregelen, administratieve procedure, veiligheidsprocedures, ……)
    • Kennis van principes van de regelgeving en het deontologisch kader met betrekking tot de uitoefening van het beroep (beroepsgeheim, rechten van de patiënt, ethiek, …)
  • Competentie 13:
    Handelt volgens de professionele en ethische gedragscode
    • Handelt volgens de professionele (gedrags-)code (scheiding beroepscontext-privé, …)
    • Handelt volgens de ethische (gedrags-)code (beroepsgeheim, privacy van de patiënt, …)
    • Creëert een veilige omgeving voor de patiënt
    • Werkt met verantwoordelijkheidszin
    • Gaat gepast om met grensoverschrijdend gedrag
    • Past zijn taalgebruik aan andere belanghebbende aan
    • Voert handelingen uit als men beschikt over de vaardigheid om ze toe te passen conform de wettelijke bepalingen
  • met inbegrip van kennis:
    • Basiskennis van sociale vaardigheden
    • Basiskennis van diversiteit
    • Kennis van principes van de regelgeving en het deontologisch kader met betrekking tot de uitoefening van het beroep (beroepsgeheim, rechten van de patiënt, ethiek, …)
  • Competentie 14:
    Behoudt de persoonlijke gezondheid en het welzijn
    • Gaat bewust om met persoonlijke en professionele beïnvloedende factoren op het welzijn en het (professioneel) functioneren.
    • Zorgt voor een gezond evenwicht tussen werk en privéleven.
  • met inbegrip van kennis:
    • Basiskennis van gezonde levensstijl
    • Basiskennis van zelfmanagement (veerkracht, eigen grenzen aangeven, …)

Beschrijving competenties a.d.h.v. de descriptorelementen

Kennis

  • Basiskennis van algemene symptomen en eerste hulp bij shock
  • Basiskennis van symptomen en eerste zorg bij botbreuken
  • Basiskennis van meest voorkomende vergiftigingen
  • Basiskennis van specifieke risicoanalyse bij patiënten
  • Basiskennis van infectiepreventie
  • Basiskennis van algemene observatiepunten van vitale functies
  • Basiskennis van sociale vaardigheden
  • Basiskennis van (peer)coaching
  • Basiskennis van (zelf)reflectiestrategieën
  • Basiskennis van patiëntgerichtheid
  • Basiskennis van (medische) hulpmiddelen
  • Basiskennis van MIP
  • Basiskennis van diversiteit
  • Basiskennis van administratie
  • Basiskennis van briefing
  • Basiskennis van multidisciplinaire samenwerking
  • Basiskennis van milieunormen
  • Basiskennis van afvalstromen
  • Basiskennis van kostenbewust handelen
  • Basiskennis van gezonde levensstijl
  • Basiskennis van zelfmanagement (veerkracht, eigen grenzen aangeven, …)
  • Kennis van de symptomen en eerste zorgen van bloedingen
  • Kennis van verbanden
  • Kennis van eerste zorg van huidwonden
  • Kennis van verplaatsingstechnieken
  • Kennis van gebruik van procedures (besmettingsrisico’s, preventieve maatregelen, administratieve procedure, veiligheidsprocedures, ……)
  • Kennis van beschermingsmaatregelen en -materiaal
  • Kennis van niet medische hulpmiddelen (draagberrie, …)
  • Kennis van hygiënemaatregelen
  • Kennis van desinfectie en -decontaminatieprocedures
  • Kennis EHBO en BLS
  • Kennis van materiaal en de medische hulpmiddelen gebruikt binnen de eventhulpverlening
  • Kennis van de sectorspecifieke veiligheidsprincipes
  • Kennis van zekeringstechnieken van de patiënt
  • Kennis van transporttechnieken van de patiënt
  • Kennis van de technische prestaties conform de context
  • Kennis van schoonmaak - en decontaminatieproducten en -technieken
  • Kennis van pré-triage
  • Kennis van het NATO-alfabet
  • Kennis van principes van de regelgeving en het deontologisch kader met betrekking tot de uitoefening van het beroep (beroepsgeheim, rechten van de patiënt, ethiek, …)
  • Kennis van communicatie in Standaardnederlands (kan zichzelf spontaan uitdrukken zonder daarvoor aantoonbaar naar woorden te moeten zoeken. Zij/hij kan een conversatie voeren met de patiënt en kan kort rapporteren aan andere zorgverleners. Kan korte verslagen en mededelingen noteren)

Cognitieve vaardigheden

  • Verleent noodzakelijke zorg om de gevolgen van een ongeval of traumatische aandoening te beperken of status quo te houden
  • Verleent zorg met respect voor het beroepsgeheim
  • Informeert de patiënt op een correcte wijze
  • Werkt volgens afspraken en visie van de organisatie en actuele (evidence based) protocollen (veiligheid, toezicht naleven …)
  • Voert handelingen uit die aansluiten bij zijn/haar competentieniveau en wettelijk beroepsdomein
  • Verleent zorg conform de professionele aanbevelingen, de (evidence based) richtlijnen en organisatie-eigen procedures
  • Werkt volgens de basisprincipes (hygiëne en aseptie, comfort, beleving, zelfzorg en inspraak, veiligheid, ergonomie, economie en ecologie)
  • Gebruikt persoonlijke en collectieve beschermingsmiddelen
  • Werkt ergonomisch (verplaatsingstechnieken, ..)
  • Past alle veiligheidsprincipes toe (patiënt- en verkeersveiligheid, …)
  • Meldt risico's en problemen en voorstellen tot verbetering, mondeling en/of schriftelijk, aan de leidinggevende
  • Onderhoudt een efficiënte communicatie met andere belanghebbenden om de overdracht te optimaliseren waarbij hij een respectvolle houding aanneemt, luistert en samen werkt
  • Verwoordt de bezorgdheden en noden van de belanghebbenden
  • Situeert de andere disciplines in de zorgsector
  • Gaat op empathische en respectvol wijze om met de patiënt
  • Luistert actief zonder een waardeoordeel te vellen, rekening houdend met de geschiedenis en eigenheid van de patiënt en vergewist zich ervan dat hij de patiënt correct begrepen heeft
  • Past zijn taalgebruik aan in functie van de patiënt, zowel naar inhoud als naar vorm•
  • Ondersteunt en begeleidt de patiënt
  • Schoolt zich verplicht professioneel bij
  • Staat open voor en gaat constructief om met feedback
  • Roept hulp in van andere zorgverstrekkers indien noodzakelijk
  • Wisselt kennis uit met alle belanghebbenden
  • Presteert onder druk
  • Controleert de uitrusting op de werkplek volgens een controlelijst
  • Controleert de werkplek conform de afspraken
  • Meldt anomalieën en storingen conform de afspraken
  • Stelt vragen aan de patiënt
  • Bewaakt het comfort en waardigheid van de patiënt
  • Houdt toezicht op de toestand van de patiënt
  • Bewaakt de fysische veiligheid van de patiënt
  • Geeft de patiënt gericht informatie en beantwoord de gestelde vragen
  • Registreert verzorgingen en handelingen
  • Rapporteert (bijna) incidenten
  • Coacht nieuwe medewerkers en stagiairs
  • Fungeert als rolmodel
  • Geeft feedback
  • Draagt bij aan het positief imago van het beroep
  • Gaat bewust om met persoonlijke en professionele beïnvloedende factoren op het welzijn en het (professioneel) functioneren.
  • Zorgt voor een gezond evenwicht tussen werk en privéleven.
  • Maakt het materieel en de uitrusting inzet klaar (verbandkoffer, brancard, rolstoel, AED, zuurstofflessen, …) om de volgende opdracht(en) uit te voeren
  • Voert een basisbeoordeling uit van de patiënt aan de hand van vragen en observatie volgens een standaardprotocol (ABCDE-principe, …)
  • Voert eerstehulphandelingen uit bij de patiënt
  • Brengt verslag uit aan de gespecialiseerde hulpverleners bij aankomst
  • Voert de opgedragen taken uit (opvang, zorg, verplaatsing en transport van de patiënt)
  • Gebruikt het NATO-alfabet, …
  • Handelt volgens de professionele (gedrags-)code (scheiding beroepscontext-privé, …)
  • Handelt volgens de ethische (gedrags-)code (beroepsgeheim, privacy van de patiënt, …)
  • Creëert een veilige omgeving voor de patiënt
  • Werkt met verantwoordelijkheidszin
  • Past zijn taalgebruik aan andere belanghebbende aan
  • Voert handelingen uit als men beschikt over de vaardigheid om ze toe te passen conform de wettelijke bepalingen
  • Reflecteert over het (eigen) beroepsmatig handelen
  • Rapporteert onregelmatigheden

Probleemoplossende vaardigheden

  • Hanteert een systematische aanpak voor het oplossen van problemen in alle mogelijke professionele situaties binnen de grenzen van de eigen bevoegdheid
  • Is in staat adequaat om te gaan met agressief en grensoverschrijdend gedrag vanwege de patiënt
  • Herkent levensbedreigende situaties en grijpt in conform de voorgeschreven procedure
  • Alarmeert gespecialiseerde hulp volgens de ernst en toestand van de patiënt
  • Bewaakt de patiënt tot gespecialiseerde hulpverleners aankomen
  • Voert een pre-triage uit aan de hand van de procedure
  • Gaat gepast om met grensoverschrijdend gedrag

Motorische vaardigheden

  • Vult tekorten aan
  • Vervangt defecte toestellen
  • Positioneert en zekert de patiënt
  • Past verplaatsingstechnieken bij de patiënt toe
  • Past (hand)hygiëne toe
  • Ruimte op, reinigt en decontamineert volgens de vastgelegde procedures
  • Plaatst het materieel en de uitrusting op de voorziene plaats op de werkplek
  • Voert BLS (basic life support) met en zonder AED (automatische externe defibrillator) uit
  • Helpt de patiënt op een draagberrie of ander verplaatsingsmiddel

Omgevingscontext

  • De grenzen van hun handelingen als eventhulpverlener dienen (h)erkend en gerespecteerd te worden
  • Bij de uitvoering van het takenpakket wordt rekening gehouden met de eigenheid van de patiënt wat inhoudt dat hij correct behandeld wordt
  • De werkopdrachten worden uitgeoefend bij een organisatie waarmee hij een juridische binding heeft
  • Bij de uitvoering van het takenpakket wordt er gewerkt volgens de reglementeringen wat betreft veiligheid, gezondheid, hygiëne, welzijn, milieu, …
  • Sommige activiteiten kunnen gezondheidsrisico’s inhouden voor de eventhulpverlener en zijn omgeving. Het naleven van de veiligheidsvoorschriften en het dragen van persoonlijke beschermingsmiddelen is verplicht
  • In deze functie moet er bewust omgegaan worden met de effecten van de eigen verbale, non-verbale en digitale communicatie en de invloed hiervan op de patiënt, Zijn team en de andere gezondheidszorgbeoefenaars
  • De uitvoering van het takenpakket vraagt de nodige verantwoordelijkheidszin
  • De samenwerking leidt tot een cultuur van collegialiteit, welzijn, respect binnen de groep van medewerkers

Handelingscontext

  • De eventhulpverlener wisselt op constructieve en transparante wijze informatie uit met de andere actoren
  • De eventhulpverlener is zich constant bewust van de impact van zijn handelingen op de patiënt, het team en de andere actoren
  • De eventhulpverlener past zich aan en stelt zich flexibel op bij onverwachte omstandigheden
  • De eventhulpverlener respecteert de kwaliteitseisen
  • De eventhulpverlener voert de handelingen uit conform de organisatie-eigen procedures
  • De eventhulpverlener blijft bij met de ontwikkelingen op het veld, dit vergt levenslang leren en het volgen van (verplichte) opleidingen
  • De eventhulpverlener handelt discreet conform de beroepsethiek en organisatiegebonden afspraken en gedragscode
  • De eventhulpverlener toont zin voor initiatief binnen zijn bevoegdheid
  • De eventhulpverlener handelt met de nodige verantwoordelijkheidszin
  • De eventhulpverlener straalt het positief imago van zijn organisatie uit
  • De eventhulpverlener gaat op empathische wijze om met de patiënt en andere actoren
  • De eventhulpverlener stelt zich steeds neutraal op
  • De eventhulpverlener is zich bewust dat eventuele fouten gevolgen hebben op het fysiek en/of psychisch welzijn van de patiënt
  • De eventhulpverlener is stressbestendig en veerkrachtig
  • De eventhulpverlener is een teamspeler

Autonomie

Is zelfstandig in
  • Het uitvoeren van de handelingen bij de patiënt conform de organisatiespecifieke procedures
  • Het uitvoeren van EHBO en BLS
  • Het informeren van de patiënt
  • Het bieden van opgedragen hulp bij rampen
  • Het rapporteren van de uitgevoerde taken
Is gebonden aan
  • Het ontvangen en uitvoeren van toegekende opdrachten door zijn verantwoordelijke
  • De richtlijnen, procedures aangaande de uit te voeren taken
  • De normen en waarden en het beleid van de organisatie
  • De veiligheids-, gezondheids-, kwaliteits- en milieuvoorschriften, wetgevingen en procedures van de organisatie
  • De organisatiegebonden en ethische gedragscode
  • Het beroepsgeheim en GPDR
Doet beroep op
  • Zijn organisatie voor de opdracht, en bijkomende instructies
  • De verantwoordelijke, patiënt, collega’s, gezondheidszorgberoepsbeoefenaars, organisatie, … voor advies en samenwerking

Verantwoordelijkheid

  • Controleert zijn werkplek en de uitrusting
  • Handelt volgens organisatie-eigen procedure na een incident
  • Verplaatst de patiënt
  • Ruimt op, reinigt en decontamineert de werkplek
  • Helpt bij een ramp en binnen het medisch interventieplan
  • Communiceert professioneel met de patiënt
  • Werkt samen met andere actoren
  • Waarborgt de zorg aan de hand van de kwaliteitsnormen
  • Registreert en rapporteert gegevens
  • Ontwikkelt de eigen deskundigheid
  • Draagt bij tot de ontwikkeling van het beroep
  • Werkt volgens de richtlijnen van de hulporganisatie
  • Handelt volgens de professionele en ethische gedragscode
  • Behoudt de persoonlijke gezondheid en het welzijn

Attesten en voorwaarden

Er zijn geen wettelijke attesten of voorwaarden vereist.